Prøv Kristeligt Dagblad gratis i 4 uger


- Allan Sørensen, mellemøst-korrespondent 
Allan Sørensen
Send artiklen Se valgvideoen, som svenskerne ikke må se til din ven.
Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Se valgvideoen, som svenskerne ikke må se

Det indvandrerkritiske parti Sverigedemokraterne har fået sin valgvideo afvist fra svensk TV4. Foto fra videoen.

22 debatindlæg Hold mig opdateret

SE VIDEO Svenske TV4 vil ikke vise en valgfilm fra det indvandrerkritiske parti Sverigedemokraterne. Se videoen her

Her er den omstridte valgvideo

 
 
 
Det indvandrerkritiske svenske parti Sverigedemokraterne vil lave en ny valgfilm, efter at tv-kanalen TV4 har afvist at vise den film, som partiet har lavet.

Filmen viser en svensk pensionist, der overhales af en gruppe burkaklædte kvinder, hvilket skal illustrere, at pensionister får for lidt penge, fordi pengene går til indvandrere.

Det strider imod grundlaget for ytringsfrihed, da det er hetz imod en befolkningsgruppe, lyder TV4's forklaring. Men Sverigedemokraterne lægger sig ikke ned og lader som ingenting.

- TV4 har alvorligt skadet vores valgkamp. Vi har bestemt os for at lægge sag an imod dem, siger Sverigedemokraternes partisekretær, Erik Almqvist, ifølge avisen Sydsvenskan.

Annonce
Han tilføjer, at jurister har gransket valgfilmen, og at de har ikke fundet noget, som bryder loven.

- De vil stoppe os, men er det lykkes? Filmen er ude på YouTube, og over 100.000 har set den. Tusindvis kommenterer den på internettet, og det sker ni dage inden, at den skulle være vist på TV4, siger Almqvist.

Han tilføjer, at uanset hvordan den juridiske proces imod TV4 forløber, så vil partiet lave en ny valgfilm.

FACEBOOK: Bliv ven med Kristeligt Dagblad

Hold mig opdateret

Trådet overblik  |  Fladt overblik

Se valgvideoen, som svenskerne ikke må se

Bashy Quraishy, publiceret d.30/08 17:58 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Se valgvideoen, som svenskerne ikke må se
Jeg ønsker blot, at danske medier var så modig som den svenske. Er politiske partier i Vesten blevet så tømt for ideer, at de skal dæmonisere Islam for at få nogle stemmer. Jeg hylder den svenske TV 4 til at sige nej til racisme, anti-islam had og uncivilsed politisk propaganda.
Hvorfor Kristeligt Dagblad blande ytringsfrihed med frihed til at hade og har denne avis ikke gjort nok skade på integration?
Bashy Quraishy
Del Link

Tissekonen Bashy.

Jan, publiceret d.30/08 18:27 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Se valgvideoen, som svenskerne ikke må se
Bashy Quraishy skrev:
Jeg ønsker blot, at danske medier var så modig som den svenske. Er politiske partier i Vesten blevet så tømt for ideer, at de skal dæmonisere Islam for at få nogle stemmer. Jeg hylder den svenske TV 4 til at sige nej til racisme, anti-islam had og uncivilsed politisk propaganda.
Hvorfor Kristeligt Dagblad blande ytringsfrihed med frihed til at hade og har denne avis ikke gjort nok skade på integration?
Bashy Quraishy


Jan svarer

Bashy du er som en utilnærmelig Tissekone, for du vil kun hælde vand ud af tuden og svarer ikke på kritiske spørgsmål om dine medmuslimers adfærd.

Mvh. Jan Fessel
Del Link

Dårlig valgfilm.

Nederby Jessen, publiceret d.30/08 18:48 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Se valgvideoen, som svenskerne ikke må se
Jeg fatter ikke, hvorfor TV4 i Sverige har forbudt denne stump valgfilm, der jo er ret så harmløs. Men den er også dum - og den rammer Sverigesdemokraterne som en boomerang.

Budskabet skulle være, at nysvenskere forbruger det, som pensionisterne skulle have haft. Men det fremgår ikke tydeligt af valgvideoen - og så er det jo heller ikke rigtigt.

Dårlig valgfilm, som er dårlig reklame for Sverigesdemokraterne. Der var næppe mange, der havde sagt noget om den film, hvis den ikke var blevet udelukket. Nu skal alle se den og det giver masser af PR - men bestemt ikke god PR.

Bjarne Nederby Jessen
MF-kandidat for Kristendemokraterne
www.kd.dk/nederby
Del Link

Se valgvideoen, som svenskerne ikke må se

Uafhængige, publiceret d.30/08 21:21 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Se valgvideoen, som svenskerne ikke må se
Det er mig en gåde denne reklame er blevet bandlyst. Den er usmagelig, propagandistisk (men det er politik) og integrationsfjendtlig. Men man må gå ud fra den svenske befolkning er uddannet til at kunne se igennem disse, de er ikke børn, de kan tænke selv. Medierne og politikkerne bør også have mod og kunnen til at forklare hvorfor de påstande der diskes op med i denne korte video er noget forvrøvlet sludder, som bygger på imbecile fejlslutninger. Men at forbyde den er at gå for langt. Som Sverigedemokraterne selv siger, så kan alle se den på youtube, og andre steder. At ville stikke ytringsfriheden er heldigvis stort set umuligt i vore dage. Når videoen forbydes er det benzin på Sverigedemokraternes propagandamølle. De gøres nu til offer, og de kan komme med konspiratoriske påstande om, at den svenske regering styrer medierne som prøver "at skjule noget for offentligheden". Ved at vise videoen kunne indholdet diskuteres åbent, og så kunne medierne og ansvarlige politikkere vise deres værd. Det er dog en skam at Dansk Folkeparti her til lands ikke behandles på samme måde som Sverigedemokraterne, som en paria.
Del Link

Ytringsfriheden gælder vel alle - også dem man er uenig med!!

erik, publiceret d.30/08 22:36 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Se valgvideoen, som svenskerne ikke må se
"Ved at vise videoen kunne indholdet diskuteres åbent."

Nemlig. Det kan vi da blive helt enige om.

"Det er dog en skam at Dansk Folkeparti her til lands ikke behandles på samme måde som Sverigedemokraterne...."

Nej, lad os hellere beholde ytringsfriheden. DF skal naturligvis på lige fod med andre partier kunne ytre sig med film, reklamer o.s.v.
Jeg er ikke enig med DF i alt (fx deres accept af den smertefulde drengeomskæring og indavl som fætter-kusine-ægteskaber - jo, det går faktisk et flertal af DF-politikerne ind for), men de kan måske være medvirkende til at modvirke, at vi i Danmark får tilstande, som man fx kender i Malmö!
Del Link

Buddhisters sprogbrug

Mikele, publiceret d.30/08 23:26 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Se valgvideoen, som svenskerne ikke må se
Jan skrev:


Bashy du er som en utilnærmelig Tissekone, for du vil kun hælde vand ud af tuden og svarer ikke på kritiske spørgsmål om dine medmuslimers adfærd.

Mvh. Jan Fessel


Jeg må indrømme, at jeg engang havde et positivt syn på buddhister, da de var venlige og tolerante mennesker. Men efter at have fulgt Jans mange indlæg på det seneste må jeg konkludere, at buddhismen vist ikke ændrer på, at nogle mennesker bare skal nedgøre andre. Endda på en utrolig barnlig måde. Ærgerligt...
Del Link

Svar til overløberen.

Jan, publiceret d.30/08 23:50 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Se valgvideoen, som svenskerne ikke må se
Mikele skrev:
Jan skrev:

Bashy du er som en utilnærmelig Tissekone, for du vil kun hælde vand ud af tuden og svarer ikke på kritiske spørgsmål om dine medmuslimers adfærd.

Mvh. Jan Fessel

Jeg må indrømme, at jeg engang havde et positivt syn på buddhister, da de var venlige og tolerante mennesker. Men efter at have fulgt Jans mange indlæg på det seneste må jeg konkludere, at buddhismen vist ikke ændrer på, at nogle mennesker bare skal nedgøre andre. Endda på en utrolig barnlig måde. Ærgerligt...


jan svarer

Efter at have gået ind og set på dine tidligere indlæg forstår jeg at du er en af de danskere der har lagt sig fladt ned med en vis legmesdel i vejret og i tolerencens navn nu bare venter på der kommer nogen der har noget de skal have tørret af.

Sådan er det ikke for mig.

Bashy får her ren tale for pengene hvis han ikke er mandfolk nok til at svare på spørgsmål om det islam, han agiterer for.

Jeg har spurgt ham 2 gange nu uden at få svar.

Alle kristne har squ da i det mindste svaret.

Hvorfor i alverden skulle jeg respektere ham,

hvis han ikke respekterer mig ?

Og dig Mikele, du er i mine øjne bare en sølle overløber, der piver fordi jeg har kritiseret en af dine venner og sådanne som dig ser jeg ikke ser noget stort tab i.
Del Link

Al PR er god PR!

Plus, publiceret d.31/08 00:32 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Se valgvideoen, som svenskerne ikke må se
Jeg bange for at Bjarne Nederby overvurderer den vælgergruppe den modbydelige valgvideo henvender sig til. Du og jeg og andre normalt fungerende mennesker har ingen problemer med at se den væmmelige metode partiet bruger - men for hr. & fru korv med mos er det en logik de kan forstå. Ytringsfriheden bliver igen misbrugt af de infame tilbedere af dumhed og egoisme. Den burde aldrig have været vist offentligt og TV4 er i sin gode ret til at nægte at vise svineriet. Vi andre burde tie fænomet i hjel.

Nederby Jessen skrev:
Jeg fatter ikke, hvorfor TV4 i Sverige har forbudt denne stump valgfilm, der jo er ret så harmløs. Men den er også dum - og den rammer Sverigesdemokraterne som en boomerang.

Budskabet skulle være, at nysvenskere forbruger det, som pensionisterne skulle have haft. Men det fremgår ikke tydeligt af valgvideoen - og så er det jo heller ikke rigtigt.

Dårlig valgfilm, som er dårlig reklame for Sverigesdemokraterne. Der var næppe mange, der havde sagt noget om den film, hvis den ikke var blevet udelukket. Nu skal alle se den og det giver masser af PR - men bestemt ikke god PR.

Bjarne Nederby Jessen
MF-kandidat for Kristendemokraterne
www.kd.dk/nederby
Del Link

Debatmoral

Mikele, publiceret d.31/08 02:32 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Se valgvideoen, som svenskerne ikke må se
Jan skrev:
Mikele skrev: Jan skrev:

Bashy du er som en utilnærmelig Tissekone, for du vil kun hælde vand ud af tuden og svarer ikke på kritiske spørgsmål om dine medmuslimers adfærd.

Mvh. Jan Fessel

Jeg må indrømme, at jeg engang havde et positivt syn på buddhister, da de var venlige og tolerante mennesker. Men efter at have fulgt Jans mange indlæg på det seneste må jeg konkludere, at buddhismen vist ikke ændrer på, at nogle mennesker bare skal nedgøre andre. Endda på en utrolig barnlig måde. Ærgerligt...

jan svarer

Efter at have gået ind og set på dine tidligere indlæg forstår jeg at du er en af de danskere der har lagt sig fladt ned med en vis legmesdel i vejret og i tolerencens navn nu bare venter på der kommer nogen der har noget de skal have tørret af.

Sådan er det ikke for mig.

Bashy får her ren tale for pengene hvis han ikke er mandfolk nok til at svare på spørgsmål om det islam, han agiterer for.

Jeg har spurgt ham 2 gange nu uden at få svar.

Alle kristne har squ da i det mindste svaret.

Hvorfor i alverden skulle jeg respektere ham,

hvis han ikke respekterer mig ?

Og dig Mikele, du er i mine øjne bare en sølle overløber, der piver fordi jeg har kritiseret en af dine venner og sådanne som dig ser jeg ikke ser noget stort tab i.


Jeg kan se, at du på ingen måde har nogen indsigt i, hvem jeg er på baggrund af mine indlæg.

Det undrer dog ikke, da du i de indlæg jeg har læst af dig, har været i stand til at misforstå alt og alle. Endda været i stand til at indfortolke en tilladelse i Bibelen til at bukke for statuer af Buddha, fordi denne ikke direkte nævner, at man heller ikke må bukke sig ned for statuer af folk, der befinder sig i det buddhistisk opfundne Nibbana.

Du kan give Bashy svar på tiltale i de tråde, hvor I har argumenteret, men at han nu åbenbart skal angribes i en helt anden tråd, blot fordi du er blevet mavesur, er dybt godnat. Det er voldsomt irriterende for os, der ikke aner noget om jeres uenigheder, at vi skal læse dine ubehagelige nedgørelser af andre i en helt frisk tråd. Det er jo ikke første gang du gør det, du er tidligere brudt ind i en anden tråd, for at spørge tilfældige kristne, om de fandt "Hajmads usaglige måde at kritisere andre religioner på" i orden. Hvilket fik en medarbejder på Kristeligt Dagblad til at henvise til den tråd, som du oprindeligt havde debatteret i, i "et forsøg på at holde debatten hér på rette spor". En opfordring du heller ikke dengang forstod.
Det er i øvrigt normalt god tone at acceptere, at andre har lov til at stoppe en debat når som helst de har lyst - således at de ikke er forpligtiget til at svare.

Jeg kender i øvrigt ikke Bashy, har så vidt jeg husker aldrig debatteret med eller mod ham i en tråd før, og er i øvrigt ikke enig med ham i denne tråd, da jeg ikke mener, at et dansk medie burde have afvist en sådan reklamevideo (selvom den er ret indholdsløs).
Men hey! En fremmed er en ven, jeg endnu ikke har mødt, så du må da gerne kalde ham min ven indtil videre

Men jeg lærer mere og mere om buddhisme, ud fra logikken i dit sidste indlæg er du åbenbart mere tilhænger af øje-for-øje-moral, end for vend-den-anden-kind-til-moral. Rart at vide...
Del Link

Islamisk etik, eller mangel på samme...

Jan, publiceret d.31/08 07:03 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Se valgvideoen, som svenskerne ikke må se
Mikele skrev:
Jan skrev: Mikele skrev: Jan skrev:

Bashy du er som en utilnærmelig Tissekone, for du vil kun hælde vand ud af tuden og svarer ikke på kritiske spørgsmål om dine medmuslimers adfærd.

Mvh. Jan Fessel

Jeg må indrømme, at jeg engang havde et positivt syn på buddhister, da de var venlige og tolerante mennesker. Men efter at have fulgt Jans mange indlæg på det seneste må jeg konkludere, at buddhismen vist ikke ændrer på, at nogle mennesker bare skal nedgøre andre. Endda på en utrolig barnlig måde. Ærgerligt...

jan svarer

Efter at have gået ind og set på dine tidligere indlæg forstår jeg at du er en af de danskere der har lagt sig fladt ned med en vis legmesdel i vejret og i tolerencens navn nu bare venter på der kommer nogen der har noget de skal have tørret af.

Sådan er det ikke for mig.

Bashy får her ren tale for pengene hvis han ikke er mandfolk nok til at svare på spørgsmål om det islam, han agiterer for.

Jeg har spurgt ham 2 gange nu uden at få svar.

Alle kristne har squ da i det mindste svaret.

Hvorfor i alverden skulle jeg respektere ham,

hvis han ikke respekterer mig ?

Og dig Mikele, du er i mine øjne bare en sølle overløber, der piver fordi jeg har kritiseret en af dine venner og sådanne som dig ser jeg ikke ser noget stort tab i.

--------------------------------


mikele skriver
Jeg kan se, at du på ingen måde har nogen indsigt i, hvem jeg er på baggrund af mine indlæg.

jan svarer
jeg kan jo blot læse hvad du skriver i dine tidligere indlæg, hvoraf det fremgår at du mener Islam er godt.

mikele skriver
Det undrer dog ikke, da du i de indlæg jeg har læst af dig, har været i stand til at misforstå alt og alle. Endda været i stand til at indfortolke en tilladelse i Bibelen til at bukke for statuer af Buddha, fordi denne ikke direkte nævner, at man heller ikke må bukke sig ned for statuer af folk, der befinder sig i det buddhistisk opfundne Nibbana.

jan svarer
Jeg har på ingen måde indfortolket nogen tilladelse til at bøje for Buddhastatuer i biblen men har blot påpeget at der ikke er forbud mod noget sådan i bibelen. Nibbana er ej heller buddhistisk opfundet, men alene opdaget af Buddha og er egentligt ikke særligt eksotisk da det bare står for total fred.

mikele skriver
Du kan give Bashy svar på tiltale i de tråde, hvor I har argumenteret, men at han nu åbenbart skal angribes i en helt anden tråd, blot fordi du er blevet mavesur, er dybt godnat. Det er voldsomt irriterende for os, der ikke aner noget om jeres uenigheder, at vi skal læse dine ubehagelige nedgørelser af andre i en helt frisk tråd. Det er jo ikke første gang du gør det, du er tidligere brudt ind i en anden tråd, for at spørge tilfældige kristne, om de fandt "Hajmads usaglige måde at kritisere andre religioner på" i orden. Hvilket fik en medarbejder på Kristeligt Dagblad til at henvise til den tråd, som du oprindeligt havde debatteret i, i "et forsøg på at holde debatten hér på rette spor". En opfordring du heller ikke dengang forstod.
Det er i øvrigt normalt god tone at acceptere, at andre har lov til at stoppe en debat når som helst de har lyst - således at de ikke er forpligtiget til at svare.

jan svarer
Jeg synes du er en herlig en sådan som du her lefler for sympati fra de kristne når du har brug derfor.

Det er god tone at stoppe en debat hvis andre giver udtryk for at de vil standse debatten.

Dette har Bashy ikke gjort , han er blot "blevet væk".

Når jeg så ser ham i en tråd andetsteds andetsteds så vil jeg da gerne minde ham om at jeg finder det lusket at han bare kommer og afleverer sine budskaber og så ikke bagefter tåler kritiske spørgsmål.

At jeg skulle have grundløst "hoppet" i en tråd er mig ikke bekendt men jeg kan selvfølgeligt lave fejl som alle andre - bare ikke i dette tilfælde.

mikele skriver
Jeg kender i øvrigt ikke Bashy, har så vidt jeg husker aldrig debatteret med eller mod ham i en tråd før, og er i øvrigt ikke enig med ham i denne tråd, da jeg ikke mener, at et dansk medie burde have afvist en sådan reklamevideo (selvom den er ret indholdsløs).
Men hey! En fremmed er en ven, jeg endnu ikke har mødt, så du må da gerne kalde ham min ven indtil videre

jan svarer
Bashy er principielt min ven, men venner har også forpligtelser til at opføre sig anstændigt og svare på spørgsmål, istedet for bare at "meningsdroppe" sine ideer og så blive væk.


mikele skriver
Men jeg lærer mere og mere om buddhisme, ud fra logikken i dit sidste indlæg er du åbenbart mere tilhænger af øje-for-øje-moral, end for vend-den-anden-kind-til-moral. Rart at vide...

Jan svarer
Buddhismen og buddhister blev slagtet i indien af folk fra bashys religion så jeg finder det klogest at stille ham spørgsmål før han og hans religiøse venner kommer for godt i gang.

Jeg agter ikke bare at sidde tilbagelænet og se på at folk med tro på hellig krig bare tillades at overtage danmark.

Men da bashy ikke vil svare og jeg sådan set tror på dialog kan jeg jo prøve at spørge dig :

Hvad mener du som muslim om dine medmuslimers nedskydning af de gamle Buddhastatuer i afghanistan ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Buddhas_of_Bamyan


For jeg undrer mig da muslimer vil have vi skal vise dem respekt - hvorfor viser de ikke selv respekt ?

Hvorfor skal jeg respektere islam eller muslimer som dig og Bashy her, hvis i ikke klart er i stand til at sige fra over for noget sådant ?

Kan du og bashy forklare jer på overbevisende vis og tager i klart afstand fra sådanne ting og andre af knald i låget typen - så har i begge min respekt.

Ser du jeg tror faktisk på der ER gode muslimer med rimelige synspunkter, men jeg ser også en nødvendighed af indirekte hjælp til disse ved at søge at pille de religiøse fantaster med våde drømme om hellig krig ned.

Jeg oplever at almindelige muslimer bliver kuet af mørkemænd iblandt jer - og disse vil jeg gerne kritisere da i åbenbart ikke selv vil - eller tør.

mvh. Jan Fessel.
Del Link
Mere:   1 | 2 | 3   Næste


flexblock

Få nyhederne i din indbakke

flexblock
splitblock
flexblock
flexblock
splitblock
Mener du, at uligheden vokser i det danske sundhedssystem?
 
flexblock
flexblock
splitblock
flexblock


flexblock

Nyhedsbrev

flexblock
flexblock