Kort sagt

Et nyt parti har set dagens lys i Danmark. Partinavnet er Nationalpartiet, og stifterne er tre brødre med pakistansk og muslimsk baggrund. I Kristeligt Dagblad den 18. oktober udtaler en af stifterne bag det nystiftede parti, at man i Nationalpartiet blandt andet skal tale om sande danske værdier.

Her nævner stifteren en række eksempler, som for ham er lig med danskhed og dermed danske værdier, og videre udtaler partistifteren, at ”Vi vil aldrig sælge ud af vores værdier“”. Hvis der er tale om danske værdier, som partistifteren ikke vil sælge ud af, hilses dette med glæde.

Men man kan have sine tvivl, al den stund stifteren og hans medstiftere har muslimsk baggrund. Derfor vil jeg gerne oplyse partistifterne og andre om de danske værdier, som vor danske kultur bygger på - nemlig de tre bærende søjler: Den første søjle er kristendommen. Den anden søjle er romerretten, som har spillet en afgørende rolle for den europæiske retsudvikling, herunder også vor danske. Den tredje søjle er demokratiet, hvis vugge stod i det gamle Grækenland.

Det er disse tre søjler, der bærer hele Danmarks kulturarv. For muslimer er det religiøse tilhørsforhold islam, som er en totalitær lovreligion. Hvis Nationalpartiet ønsker at fremme islam gennem lovgivning, ser jeg kun et skræmmende scenarie, og hvis det lykkes partiet at underminere den bærende søjle, der hedder kristendom, vil Danmark og danskernes kulturarv gå i opløsning.

Man må da håbe, at danske statsborgere tænker sig om, inden de bestiller ferierejse til dette udemokratiske land. Tænk, hvis man var så uheldig at havne i myndighedernes kløer og så som dansk statsborger blive udvekslet med gidsler fra Islamisk Stat. Derfor opfordrer jeg mine landsmænd til at finde andre feriemål end Tyrkiet.