Tre unge: Det betyder selfies for os

Foto: Leif Tuxen

Tøjkæden Pieces, der henvender sig til unge kvinder, sælger tøj, der ifølge deres egne reklamer gør sig godt på selfies. I shoppingcentret Fields på Amager og på Strøget i København mødte Kristeligt Dagblad tre unge kunder til en snak om selfies

Julie Appel, 15 år, Slagelse

Er du på Facebook, Instagram eller Snapchat?

"Jeg bruger alle tre."

Hvor meget tid bruger du dagligt på sociale medier?

"Omkring halvanden time, tror jeg."

Tager du selfies?

"Nej, ikke rigtig. Jeg tager billeder af mad og mine venner."

Hvor meget betyder din påklædning for dig?

"Ikke vildt meget. Det vigtigste for mig er, at mit tøj er behageligt. Men jeg synes tit, min garderobe er lidt kedelig."

Emma Arentz, 16 år, Skive

Er du på Facebook, Instagram eller Snapchat?

"Ja, jeg er på dem alle."

Hvor meget tid bruger du dagligt på sociale medier?

"Alt for meget! Jeg tjekker sociale medier ud, så snart jeg sidder i bussen, eller hvis jeg sidder på sofaen og ser en film. Jeg bruger mange timer på dem hver dag."

Tager du selfies?

"Meget sjældent, måske en gang hver anden måned. Og så

Læs artiklen til ende
Læs Kristeligt Dagblad ubegrænset i 4 uger. Tegn et uforpligtende prøveabonnement.
Er du abonnent? Log ind her.

Nyhedsbrev

Få de vigtigste artikler om tro, etik og eksistens fra Kristeligt Dagblad.

Kommentarer

Du have en Facebook-profil for at kunne kommentere denne artikel. Husk at brud på reglerne kan medføre, at dine kommentarer bliver fjernet, og din profil udelukkes fra debatten. Læs mere om vor moderering her.

 
 
 

Prøv Kristeligt Dagblad 4 uger gratis!

Indtast dit telefonnummer herunder og klik 'Næste'. Tilbudet er uforpligtende og dine personlige oplysninger behandles fortroligt.