Kristeligt Dagblad trodser den nedadgående tendens i avisbranchen

2014 blev et af de bedste år for Kristeligt Dagblad nogensinde

”Det er fortsat ambitionen at øge oplaget og udvikle avisen, så den giver mulighed for større indsigt og fordybelse,” siger chefredaktør og administrerende direktør Erik Bjerager.
”Det er fortsat ambitionen at øge oplaget og udvikle avisen, så den giver mulighed for større indsigt og fordybelse,” siger chefredaktør og administrerende direktør Erik Bjerager. . Foto: .

Kristeligt Dagblad A/S fik i 2014 et meget tilfredsstillende resultat på 6,7 millioner kroner efter skat på baggrund af en voksende omsætning på 113,7 millioner kroner.

Årets resultat er præget af fremgang i bladsalg og annoncesalg, stabil udvikling i Kristeligt Dagblads Forlag samt en ekstraordinær engangsindtægt fra mediestøtten.

I et næsten historisk godt 2014 fandt stadig flere avisen så interessant, at de valgte at abonnere på den. Avisens oplag voksede sidste år med 1,9 procent til 25.965 daglige eksemplarer.

Med stigningen trodser Kristeligt Dagblad den nedadgående tendens i avisbranchen takket være loyale og mange nye læsere.

”Det er fortsat ambitionen at øge oplaget og udvikle avisen, så den giver mulighed for større indsigt og fordybelse,” siger chefredaktør og administrerende direktør Erik Bjerager.

Kristeligt Dagblads regnskab blev godkendt på selskabets generalforsamling mandag i Det Kongelige Bibliotek i København.

Dansk Oplagskontrol målte for første gang i det forgangne år den digitale del af dagbladenes oplag. Syv procent af Kristeligt Dagblads oplag hidrørte ved årets udgang fra e-avisen, altså abonnementer på den digitale udgave. Ingen andre aviser har ifølge Dansk Oplagskontrol så stor en andel af digitale aviser i deres oplag.

Også Kristeligt Dagblads hjemmesider oplevede markant voksende besøgstal. I december fandt 580.320 unikke brugere vej til avisens hjemmesider, det hidtil højeste antal.