Karen M. Larsen

Kristendom

Født 1969. Cand.mag. i historie og religion. Har arbejdet som gymnasie- og hf-lærer siden 1996. Oprindelig katolik, men siden 2003 medlem af folkekirken. Gift med en kvinde og har skrevet en del debatindlæg til dagspressen, der behandler forholdet mellem kristendom og homoseksualitet.

Mest læste

10 råd til kristne homoseksuelle

Karen M. Larsen, blogger på Kristenblog.dk, kommer her med gode råd til at leve et godt liv som kristen og homoseksuel

Da søndag blev den kristne helligdag

Uden statslig indblanding fra kejser Konstantin i år 321 var søndagen ikke blevet til en hviledag i kristen sammenhæng, skriver religionslærer Karen M. Larsen. Læs eller genlæs hendes indlæg om søndagsgudstjenesten

Jehovas Vidner afviser treenighedslæren

I dette panelsvar nævner cand.mag. Karen M. Larsen de vigtigste forskelle på protestantisk kristendom og Jehovas Vidner

"Lidelse er livets pris"

Hvad vi kan lære af Jesu lidelse er, at lidelsen, både den kropslige og den mentale, ikke er noget, vi kan flygte fra, men i stedet noget, som vi må og kan lære at håndtere, mener cand.mag. Karen Larsen

Muslim: Hvorfor omtales Jesus som Guds søn, når Gud ikke er et menneske?

Hvor Gud i islam er så højt ophøjet over mennesket, at han end ikke vil kommunikere direkte med sine profeter, men i stedet kun talte til dem gennem en engel, så ikke bare taler Gud i kristendommen direkte til os mennesker, nej han bliver som en af os, svarer religionslærer Karen M. Larsen

Tørklædet betyder noget

Påstanden om, at det muslimske tørklæde ikke symboliserer noget, er i mine øjne et af de mest uredelige argumenter man kan finde i debatten. Synspunkt af cand.mag. Karen M. Larsen

Bibelen siger ikke, hvornår verden blev skabt

Hvilke argumenter kan man bruge i samtale med kreationister, der ikke godtager gængse videnskabelige påstande? Cand.mag. Karen M. Larsen svarer