Digitale minder er populære

Der er tændt mere end 250.000 lys på hjemmesiden Mindet.dk, hvor pårørende kan mindes deres afdøde

Mere end 250.000 gange har pårørende tændt et lys til minde om afdøde nære på hjemmesiden Mindet.dk.
Mere end 250.000 gange har pårørende tændt et lys til minde om afdøde nære på hjemmesiden Mindet.dk.

Mere end 250.000 gange er der blevet tændt et lys på hjemmesiden Mindet.dk, hvor pårørende kan mindes deres afdøde.

Formålet med hjemmesiden, der er ejet af Kristeligt Dagblad, har været at skabe et virtuelt samlingssted, hvor man kan oprette et minde og tænde et lys for mennesker, der er gået bort.

Langt de fleste af minderne er for nære familiemedlemmer og venner, men også i forbindelse med større katastrofer, eksempelvis det store jordskælv i Haiti, så man flere bruge Mindet.dk som et sted, hvor man kan markere sin sorg og sin medfølelse med de efterladte.

- Jeg er stolt over, at vi er lykkedes med at lave en hjemmeside, der udvider avisens univers på nettet og giver stor værdi til folk i sorg de nu mere end 250.000 tændte lys viser, at vi med mindet har ramt et behov om at mindes de mennesker, som vi har elsket og mistet, siger Kristeligt Dagblads salgs- og marketingdirektør, Hans-Christian Kock.

Udover muligheden for at tænde lys, hvilket altså er sket mere end en kvart million gange, fungerer Mindet.dk også som et mødested for pårørende, der her kan udveksle minder og dele sorgen over afdøde nære.

- Kristeligt Dagblad har gennem de sidste 15 års oplagsfremgang vist, at avisen kan formidle de grundlæggende menneskelige værdier om livets store spørgsmål videre til flere og flere læsere, der hellere vil læse om livsindhold end om livsstil, og det er denne viden om menneskelige relationer, der nu også viser sig i succesen på mindet.dk, mener Hans-Christian Kock.