Nordiske kommunikationschef hos Facebook: Alle har et personligt ansvar

Facebook vil skabe ”et nyt internet”. Techgigantens nordiske kommunikationschef afviser, at det er et forsøg på at aflede opmærksomheden fra kritik

Det nye virtuelle Facebook kan for eksempel bruges til møder, shopping og koncerter, fortæller Regitze Reeh,  nordisk kommunikationschef hos Facebook.
Det nye virtuelle Facebook kan for eksempel bruges til møder, shopping og koncerter, fortæller Regitze Reeh, nordisk kommunikationschef hos Facebook. Foto: Thomas Tolstrup

I denne uge kom det frem, at Facebook vil ansætte 10.000 mennesker i EU, som skal udvikle selskabets nye højteknologiske satsning metaverse. Det sociale medie bliver mødt af kritik på flere fronter, senest i denne uge fra egne rækker, hvor dets tilsynsråd, hvis medformand er tidligere statsminister Helle Thorning-Schmidt, kritiserede virksomheden for at forskelsbehandle sine brugere og favorisere de mest højtprofilerede, som ikke underlægges samme reglementer for indhold og adfærd, som ”almindelige” brugere. Tech-gigantens nordiske kommunikationschef afviser, at den nye metaverse-satsning er et forsøg på aflede fra møgsagerne.