Prøv avisen

www.religion.dk

@-Citat.12:"En person, som måske ikke direkte kender til troen, kan alligevel godt leve et Gud velbehageligt liv, hvis dette menneske lytter intenst til sin samvittighed og handler ud fra det, som den siger."

@Citat kilde:Iben Thranholm, kommunikationschef i Den Katolske Kirke i Danmark

@-Citat.12:"Luther anså begæret som identisk med synden, men anså samtidig denne synd for ubetvingelig. I stedet for forgæves at prøve at udrydde begæret, skulle man følge Guds anvisning i 1. Korintherbrev, at det er bedre at gifte sig end at brænde af begær."

@Citat kilde:Ricardt Riis, tidligere sognepræst

@-Citat.12:"Stigmata er en form for Kristi efterfølgelse, for de dukker op uden ydre årsag hos personer, som lever sig dybt ind i Jesu lidelse. Ofte flyder der blod fra sårene, som ikke heles selv efter medicinsk behandling, og der er smerter, især om fredagen."

@Citat kilde:Kirsten Kjærulff, katolsk forfatter og foredragsholder

@-Citat.12:"Ikke at give en morder dødsstraf er at lade ham lide meget mere, end man gør ved at henrette ham med det samme. Husk, at det kun er kroppen, man henretter. Selve personen er en evig sjæl, der ikke kan slås ihjel."

@Citat kilde:Leif Asmark Jensen, forfatter og medlem af Hare Krishna

@-Citat.12:"Omskæringen er ment som en renlighedssag og en måde at vise total underkastelse på, men det er ikke nogen betingelse for at blive muslim, at man omskæres."

@Citat kilde:Ahmed Akkari, imam

På www.religion.dk kan du læse flere religiøse kommentarer og panelsvar. Du kan også selv give din holdning til kende. Skriv til debat@reli-gion.dk eller besøg Læserdebatten på debat.religion.dk