Eksperter: En sangkanon vil styrke fællessangen i skolerne

En ny sangkanon har været tænkt som et national- konservativt politisk projekt og har mødt megen modstand af dén grund. Men idéen er faktisk udmærket som et praktisk, musikpædagogisk redskab, mener flere eksperter – især i disse år, hvor fællessang fylder mindre og mindre ude på skolerne

Det er ikke længere soleklart, hvilke sange, alle kan være med på i folkeskolen og det er et problem, mener lektor i musikundervisning. - Arkivfoto 2007: Henning Bagger/ Ritzau/Scanpix
Det er ikke længere soleklart, hvilke sange, alle kan være med på i folkeskolen og det er et problem, mener lektor i musikundervisning. - Arkivfoto 2007: Henning Bagger/ Ritzau/Scanpix

De seneste 10-15 år er der sket noget i folkeskolen, har Signe Adrian, lektor i musikundervisning ved Københavns Professionshøjskoles læreruddannelse, bemærket.

Denne artikel er en del af en serie:

Danmarks bedste sange

Gå til seriesiden

Artiklen fortsætter under annoncen