Prøv avisen

3 fortsætter med at lokke flere kunder ind i butikken

18.000 nye kunder har købt abonnement hos teleselskabet 3 i juli, august og september. Det viser selskabets regnskab fra tredje kvartal. (Arkivfoto). Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Kampen om de danske mobilkunder fortsætter. Mens Telia mistede kunder i tredje kvartal, høster 3 flere.

I juli, august og september kunne teleselskabet 3, der også ejer Oister, byde 18.000 nye kunder velkommen.

Det skriver selskabet om sit regnskab for tredje kvartal 2019 i en pressemeddelelse fredag morgen.

De nye kunder betyder, at selskabet ved udgangen af kvartalet har 1.405.000 mobilabonnenter. Det er syv procent flere kunder siden sidste år.

Teleselskabet omsatte for 684 millioner kroner i tredje kvartal, hvor 466 millioner kroner kom fra serviceomsætningen.

Driftsresultatet for tredje kvartal endte på 190 millioner kroner.

I andet kvartal fik teleselskabet lokket 30.000 flere kunder ind i forretningen, hvilket udgjorde en stigning på to procent.

Det sker, selv om der er rift om de danske mobilkunder.

Torsdag kom Telia Danmark med sit regnskab for tredje kvartal, der viser, at selskabet har haft tilbagegang i antallet af abonnenter.

Telia havde i tredje kvartal 1.429.000 kunder, hvilet er cirka en procent lavere end selskabets 1.444.000 mobilabonnenter i samme periode sidste år.

Derudover faldt antallet af danske kunder i forhold til tv- og bredbåndsløsninger i tredje kvartal sammenlignet med sidste år.

Det var med til at give selskabet en omsætning i kvartalet på 970 millioner kroner mod 1100 millioner kroner i det sammenlignelige kvartal året før.

Omsætningen har bevæget sig ned sammen med kundetallet, men Telia kan trods alt glæde sig over et overskud på 199 millioner kroner i tredje kvartal.

Det er omkring 60 millioner kroner højere end samme kvartal sidste år. Ifølge selskabet skyldes det et løbende fokus på at være mere effektiv og forbedre evnen til at tjene penge.

/ritzau/