Prøv avisen

FAKTA: Billetter og tøj er oftest i indkøbsposen på nettet

Musikbilletter er blandt de mest populære varer, når danskerne handler på nettet. Foto: Torkil Adsersen/Ritzau Scanpix

Der bliver over en bred kam handlet mere på nettet, men særligt tøj og billetter er i høj kurs.

Danskerne brugere oftere og oftere nettet, når de køber ind.

Her kan du se en oversigt over, hvor stor en del af befolkningen i procent i aldersgruppen 16-74 år der har købt forskellige varer. Tallet i parentes er 2008:

1. Billetter - herunder til teatre eller koncerter: 68 (48).

2. Tøj samt sport- og fritidsudstyr: 65 (41).

3. Møbler og husholdningsartikler: 48 (18).

4. Musik og film: 48 (33).

5. Bøger og aviser: 34 (29).

6. Elektronik: 31 (29).

7. Computerudstyr: 28 (21).

8. Daglig- og madvarer: 23 (9).

Kilde: Danmarks Statistik.

/ritzau/