Lollikes debutfilm er bidsk satire forklædt som pæredansk folkekomedie

Christian Lollike debuterer som filminstruktør med sit eget teaterstykke, ”Kagefabrikken”. Hans lyst til at revse og diskutere er meget velkommen i dansk film

Instruktøren bag "Kagefabrikken," Christian Lollike, er kendt som en fortæller, der meget gerne udfordrer publikum med samtidsproblematik og politiske temaer. Således også i hans debutfilm. Her, midt i kagebageriet, ses fra venstre skuespillerne Tina Gylling, Emma Sehested Høeg, Andreas Jebro og Nicolas Bro.
Instruktøren bag "Kagefabrikken," Christian Lollike, er kendt som en fortæller, der meget gerne udfordrer publikum med samtidsproblematik og politiske temaer. Således også i hans debutfilm. Her, midt i kagebageriet, ses fra venstre skuespillerne Tina Gylling, Emma Sehested Høeg, Andreas Jebro og Nicolas Bro. Foto: Rolf Konow.

Det er umuligt ikke at spoile lidt af ”Kagefabrikken” ved at fortælle om den.

Filmen har en lumsk plan om at snige sig ind på publikum ved at fremstå som en god, råhyggelig pæredansk folkekomedie. På plakaten står filmens skuespillere, med altid pålidelige Nicholas Bro i forgrunden, arrangeret som små fødselsdagslys på en lagkage. Og så er der titlen, ”Kagefabrikken”. Det kan næsten ikke virke mere hyggedansk.