Matas opnår lille vækst i omsætningen

Matas' omsætning steg med 3,2 procent i det seneste kvartal. Størst fremgang i de fysiske butikker.

Matas sælger skønheds- og plejeprodukter for milliarder, både i de fysiske butikker, mens også online.
Matas sælger skønheds- og plejeprodukter for milliarder, både i de fysiske butikker, mens også online. Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix.

Matas-kæden kan glæde sig over, at det lykkedes at trække endnu flere kunder til i første kvartal af de forskudte regnskabsår 2022/23.

Selskabets nye kvartalsregnskab viser, at der blev foretaget 5,5 millioner handler, svarende til en fremgang på 8,3 procent.

Og selv om det gennemsnitlige køb faldt med 4,7 procent til 187 kroner, så resulterede det samlet set alligevel i en omsætningsfremgang på 3,2 procent sammenlignet med samme kvartal i 2021.

Resultatet efter skat endte på 69,1 millioner kroner mod 41,1 millioner i sammenligningskvartalet.

- Vi glæder os over, at Matas voksede i første kvartal, fordi kunderne handlede hyppigere på tværs af alle vores kanaler, siger administrerende direktør Gregers Wedell-Wedellsborg i en kommentar til regnskabet.

Matas oplevede fremgang i salget i de fysiske butikker, mens onlinehandlen holdt sig på samme niveau.

Matas driver fordelsklubben Club Matas, der nu har 1,7 millioner medlemmer, hvoraf de 58.000 er såkaldte plusabonnenter, der betaler et månedligt gebyr mod blandt andet at få fri fragt på deres ordrer.

/ritzau/