Modstand mod moské. Kritik er ikke islamofobi

SOM SVAR PÅ min kronik "Er en moské i København en god idé?" den 3. september skriver Leif Munksgaard den 11. september, at det vel er forståeligt, at der i Danmark argumenteres for, at moskéer kan bidrage til en snigende islamisering. Endvidere, at hvis moskéer i Danmark ikke skal tillades, "så tilsidesætter man desværre en enestående mulighed for at skabe (?) gensidighed i spørgsmålet om fuld religionsfrihed i denne verden."

Lige præcis her skilles vores veje, fordi islam er langt mere end en religion. Islam er et politisk og socialt system og regelsæt, som gennemsyrer og regulerer alle dele af hverdagslivet og følgelig forhindrer integration.

At det forholder sig således, kan konstateres ved at gå i helikopterperspektiv: I Norge har journalisten Hege Storhaug dokumenteret, hvordan en fejlslagen integrationspolitik sammenkædet med familiesammenføringer sætter den individuelle frihed og demokratiet under pres i Europa.

I England har islamisk ekstremisme spredt sig takket være den multikulturalisme, som bliver opmuntret af regeringen. Der bliver prædiket had til ikke-muslimer i mange britiske moskéer, hvilket kan synes paradoksalt på baggrund af, at Storbritannien er det vestlige land, som har givet muslimer den mest udbredte frihed. Moskéerne har spillet en hovedrolle i islamiseringsprocessen.

Tyskland lider under, at landet især modtog tyrkere, som ikke var sekulariserede og uddannede, men derimod folk fra de fattigste og mest rettroende landsbyer. I Tyskland er der sket en radikalisering af disse tyrkere og deres efterkommere på grund af imamernes indflydelse i de muslimske parallelsamfund.

I Hollands næststørste by, Rotterdam, praktiseres der i dag sharia. I Frankrig viser den franske regerings officielle opgørelse over "sensible byområder", at de i dag beløber sig til 759. Disse bydele er defineret som områder, hvor politiet helst ikke kommer, hvor kvinder af enhver etnicitet med vold kan tvinges til at bære slør, og hvor handlende risikerer chikane, hvis de sælger svinekød. Igen – sharia.

Briten Patrick Sookhdeos studier har ledt ham frem til, at der foreligger en mere eller mindre detaljeret køreplan for islamiseringen af Europa. Når muslimer lever som en minoritet, bliver de nemlig konstant konfronteret med problemet om, hvordan de skal leve i ikke-muslimske stater.

De faseinddelte instruktioner til minoritetsmuslimer kan koges ned til følgende: I skal samle jer og organisere jer med det formål at etablere et levedygtigt muslimsk fællesskab baseret på islam. Det er pligten for en rettroende muslim. I skal oprette moskéer, kulturcentre og koranskoler, og I skal for enhver pris undgå at blive assimileret i majoritetsbefolkningen.

Politisk islam er en totalitær ideologi. Frygten er ikke irrationel, men begrundet.

Lone Nørgaard,
lektor, cand.mag.,
Normasvej 39, Frederiksberg