Kirkegårdsleder i Glostrup

Genopslag af stillingen som kirkegårdsleder i Danmarks Største Sogn Glostrup genopslås på grund af for få kvalificerede ansøgere

glostrup menighedsråd
Glostrup menighedsråd.

Da vor kirkegårdsleder forlader os efter mere end 25 års ansættelse, søger vi en ny kirkegårdsleder med tiltrædelse den 1. marts 2008.

Vi søger en velkvalificeret og veluddannet gartner eller hortonom, med solidt kendskab til kirkegårdsdrift og også gerne med kendskab til drift af krematorium, men dette er ingen betingelse. Såfremt du ikke har kendskab til kirkegårdsdrift, kan f.eks. ledelse af anlægsgartneri, kommunal gartnerafdeling eller lign. være et godt udgangspunkt.

Glostrup Sogn har 2 kirkegårde, 2 kirker, stort veldrevet krematorium med kapelsal. Der er ansat 2 medarbejdende gartnerformænd, 1 voksenlærling, 3 gartnere og 3 medarbejdere på krematoriet. På kirkegårdskontoret er der en sekretær / kasserer og en ½ tids kontormedarbejder. I alt er der i hele sognet ansat omkring 40 medarbejdere, hvoraf de 6 er præster.

Vore ønsker og krav til den nye kirkegårdsleder:

  • Du skal være leder med gode samarbejdsevner, overblik og et godt humør.
  • Du skal ikke være bange for at stille krav og være med til at indfri kravene.
  • Du skal være god til at lede og uddelegere.
  • Du skal være god til at have mange opgaver i gang hele tiden.
  • Du skal være en god sparringspartner for menighedsrådet og for kirkegårdsudvalget og dets formand.
  • Du skal have overblik og øje for både de små og de store linjer, være interesseret i at forestå budgetlægning og regnskabsopgaver samt administration. Budgetlægningen er dit ansvar i samarbejde med kirkegårdsudvalget og budgetudvalgets formand.
  • Det er en forudsætning at du også har et positivt og godt samarbejde med det kirkelige personale, kordegnekontoret, menighedsrådet og udvalgsformændene, samt at du forestår den daglige ledelse under ansvar over for menighedsrådets formand og kontaktperson.
  • Du skal have brugerkendskab til EDB og være vant til at arbejde med regnskab, budget og lignende på EDB.
  • Du skal være den daglige sikkerhedsleder.


Der er etableret samarbejdsudvalg og sikkerhedsgruppe med repræsentanter fra alle medarbejdergrupper.

Nærmere om sognet og os kan læses på sognets hjemmeside
www.glostrupsogn.dk

Oplysninger om stillingen kan fås hos formanden og kontaktpersonen
for menighedsrådet Tommy Carlsen på telefon 4345 3080 eller mobil 2637 5013 uden for normal arbejdstid, eller hos kirkegårdsudvalgets formand Jette Matzen på telefon 4342 0119, samt hos vores nuværende kirkegårdsleder Egon Nielsen på telefon 4320 6350 samt mobil 4037 1464.

Ansøgning skal fremsendes til:
Menighedsrådsformand Tommy Carlsen
Rødkælkevej 268, 2600 Glostrup
eller pr. mail.: tommy.carlsen@comxnet.dk

Sidste ansøgningsfrist er den 24. januar kl. 18.00.
Samtaler vil skulle finde sted i uge 5.