Seneste

artikler skrevet af Morten Kvist

- Tal om Gud!

Selvom mange ikke vil vide af det, har nedskæringerne ramt vores kultur. Vi er nødt til at generobre sproget om Gud, mener valgmenighedspræst Morten Kvist

DEBAT: - Trættende dialogsnak er ikke nok

Vi har brug for at høre, at det er muligt for en muslim at lægge afstand til Muhammed, ligesom lutheranere må lægge afstand til Luthers voldelige opfordringer, skriver Morten Kvist i et svar til Anne Albinus

Velkommen til Fri Debat!

Ytringsfriheden er ikke længere en selvfølge, skriver valgmenighedspræst og medlem af Etisk Råd Morten Kvist

- Frasortering af syge fostre er arvehygiejne

Jeg vil ikke stå i vejen for medicinske landevindinger, men vi skal kalde tingene ved deres rette navn, mener valgmenighedspræst og medlem af Etisk Råd Morten Kvist

Det normales ret bør anerkendes

NORMALITET OG REPRODUKTION Selvom forestillingen om, at noget er normalt og andet derfor unormalt, vil opflamme den herskende relativisme, så har ethvert samfund brug for et klart begreb om normalitet

Tro er bekendelse

Om Gud kan vi intet objektivt vide, og derfor bliver det afgørende den Gud, som mennesker bekender sig til: Allah eller Den Treenige Gud

Historien med Jesus er ikke slut

Kristi Himmelfart er disciplenes absolut sidste erfaring med Jesus Kristus, en betydningsfuld afskedshilsen fra den opstandne, skriver Morten Kvist i sin prædiken til Kristi Himmelfartsdag

Danmark i den store verden

KRONIK: Uffe Ellemann-Jensen og andre fremtrædende modstandere af Jyllands-Postens tegninger burde forholde sig til islams indhold. Det er ikke tilstrækkeligt at henvise til verdens millioner af moderate muslimer, når deres talsmænd som Naser Khader lever under konstant beskyttelse

Det utrolige håb

KRISTI HIMMELFART: Himmelfarten hører med til kristendommen, fordi kristendommen den dag engang for alle blev vaccineret imod enhver form for sekterisme

Det utrolige håb

KRISTI HIMMELFART: Himmelfarten hører med til kristendommen, fordi kristendommen den dag engang for alle blev vaccineret imod enhver form for sekterisme

Problemet med menneskerettighederne

KRONIK: Menneskerettighedernes iboende vokseværk og alt for høje status bliver mere og mere et synligt problem i den vestlige verden. Som praktisk politisk instrument kan de naturligvis bruges i kampen mod autoritære regimer, men rettigheds- tænkningen kan ikke selv sige stop, for der er ikke indbygget begrænsninger

Problemet med menneskerettighederne

Menneskerettighedernes iboende vokseværk og alt for høje status bliver mere og mere et synligt problem i den vestlige verden. Som praktisk politisk instrument kan de naturligvis bruges i kampen mod autoritære regimer, men rettigheds- tænkningen

næste